کد خبر:۶۹۲
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۳

دیدار نماینده چین در امور سوریه با دکتر ولایتی

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه‌ی گذشته، سی و یکم تیرماه، با آقای شیه شیائو یوان، نماینده چین در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار سفیر چین و هیئت همراه و تعدادی از کارشناسان وزارت امور خارجه و مرکز تحقیقات استراتژیک نیز حضور داشتند.

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام شنبه‌ی گذشته، سی و یکم تیرماه، با آقای شیه شیائو یوان، نماینده چین در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار سفیر چین و هیئت همراه و تعدادی از کارشناسان وزارت امور خارجه و مرکز تحقیقات استراتژیک نیز حضور داشتند.
دکتر ولایتی روابط ایران و چین را راهبردی و دیرینه خواند که به طور طبیعی در سطوح مختلف می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند. این روابط همیشه رو به رشد بوده و روابط و همکاری‌های منطقه‌ای نیز باید در شأن و جایگاه دو کشور قرار داشته باشد. از آن جمله موضوع سوریه که موضوع مهمی است که ظرفیت زیادی برای همکاری در آن وجود دارد.
دکتر ولایتی از موضع چین در قبال سوریه و منطقه قدردانی کرد و اظهار داشت تهران روی همکاری‌های پکن حساب باز کرده است.
دکتر ولایتی افزود، سیاست اصولی ایران از ابتدا حمایت از دولت قانونی و مردم مظلوم سوریه و مخالفت با هرگونه تجزیه‌طلبی و تضعیف نه تنها سوریه بلکه همه کشورهای منطقه است.
در ادامه دکتر ولایتی ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی به رهبری آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه را، در راستای اقدامات و تقویت تروریست‌ها دانست. هرچند با مقاومت صورت گرفته در مقابل تروریست‌ها، روند تجزیه سوریه منتفی شده و دولت و ملت قانونی سوریه از توان به مراتب بیشتری نسبت به گذشته برخوردار شده‌اند و ائتلاف آمریکا و هم‌پیمانان او به اهداف خود نخواهند رسید.
شیه شیائو یوان ضمن تشکر از دکتر ولایتی، از ایشان به عنوان یک مقام ارشد در امور خارجه ایران و دوست صمیمی و قدیمی کشور چین یاد کرد. وی افزود ایران و چین در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی اشتراکات فراوانی دارند و امیدواریم این سفر موجب افزایش سطح تعاملات و تبادل نظرات باشد.
یوان تصریح کرد: چین مخالف تجزیه سوریه است و مبارزه واقعی در مقابل تروریسم باید از سوی کشورهای مختلف انجام گیرد. دخالت برخی کشورها در امور سوریه موجب افزایش بحران خواهد شد و اقدامات این کشورها به تقویت تروریست‌ها و انتقال آنان به جاهای دیگر می‌شود.
در پایان این دیدار، دو طرف در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات آنان پاسخ گفتند.

ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها