کد خبر:۵۷۶
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۱:۵۶

دیدار و گفتگوی دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با دبیر کل اتحادیه اسلامی کردستان عراق و هیئت همراه

دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با دبیر کل اتحادیه اسلامی کردستان عراق و هیئت همراه روز چهارشنبه ١٣٩٥/١١/٢٧ دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار آقای ملائک جانشین معاون پژوهش‌های سیاست خارجی و جمعی از کارشناسان وزارت امور خارجه و مرکز تحقیقات استراتژیک و خبرنگاران رسانه‌های جمعی نیز حضور داشتند.
دکتر ولایتی در آغاز این دیدار، ضمن خوش‌آمدگویی به آقای صلاح‌الدین بهاءالدین و هیئت همراه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از یکپارچگی عراق حمایت می‌کند. تقسیم‌بندی عراق به سه بخش سنی، شیعه و کرد را خلاف سیاست‌های دولت و ملت عراق دانست و افزود این جمعیت‌ها سال‌ها در کنار هم زندگی کرده‌اند و در کنار هم تاریخ عراق را رقم زده‌اند.
دکتر ولایتی دموکراسی حاکم بر عراق را در بین کشورهای عرب و مسلمان، از بهترین دموکراسی‌ها برشمرد و اظهار داشت: عراق توانسته است بر تروریست‌های عراقی و ضد عراقی پیروز شده و انشاءالله بزودی شاهد آزادی موصل خواهیم بود و امید داریم با غلبه عراق بر تروریست‌ها، ظرفیت‌های بالقوه عراق بالفعل شوند.
دکتر ولایتی افزود: ملت و دولت عراق با قاطعیت پاسخ برخی دخالت‌ها و تلاش برای تجزیه عراق را که از سوی بیگانگان مطرح می‌شود خواهند داد.
آقای بهاءالدین نیز در صحنه عراق و در مبارزات ضد طاغوت نقش فعال و مؤثری داشتند و از وحدت امت اسلامی و یکپارچگی این کشور همواره حمایت کرده‌اند.
صلاح‌الدین بهاءالدین نیز گفت: در مورد مسائل عراق و اقلیم کردستان با دکتر ولایتی مذاکره داشتیم که ایشان راهنمایی‌های لازم را ارائه کردند. وی با سپاسگذاری از حمایت‌های ایران اظهار داشت: آنچه امروز هر مسلمانی را رنج می‌دهد، تفرقه و تعصب است. این تعصبات بیمارگونه باید کنار گذاشته شوند و ما به مرجع اصلی خود یعنی کتاب و سنت بازگردیم. باید در زمان خود زندگی کنیم و نه در تاریخ. باید اوضاع زمان خود را بسنجیم تا بتوانیم بر چالش‌های موجود غلبه کنیم.
در پایان این دیدار، دو طرف در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سؤالات آنان پاسخ گفتند.

ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها