کد خبر:۴۷۳
۱۳ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۰

دیدار دکتر ولایتی با رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس بلژیک

دکتر علی‌اکبر ولایتی روز یک‌شنبه ١١ مهرماه ۱۳۹۵با رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس بلژیک دیدار و پیرامون بحران سوریه بحث و گفتگو کرد.
دکتر ولایتی در دیدار با رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس بلژیک:
راه خروج از بحران سوریه، مشروع دانستن حکومت قانونی اسد است.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام قطع مداخلات خارجی را از راه‌های برون‌رفت از بحران سوریه دانست.
دکتر علی‌اکبر ولایتی در دیدار با رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک در پاسخ به پرسش دیرک وندرمان، تفاهم بر سه اصل اساسی شامل حفظ تمامیت ارضی سوریه، قطع مداخله قدرت‌های خارجی و مشروع دانستن حکومت قانونی بشار اسد را راهکارهای خاتمه یافتن بحران سوریه برشمرد. مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در پاسخ به پرسش دیگر رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک درباره بحران سوریه گفت: کشورهای حامی تروریسم و کشورهایی که به ایجاد گروه‌های تکفیری و تروریستی منطقه اقدام و حمایت کردند دچار اشتباه محاسباتی شدند و نمی‌توانند از وضع کنونی به راحتی خارج شوند.

دیدار دکتر ولایتی با رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس بلژیک

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: حامیان تروریست‌ها در سوریه نمی‌دانستند مردم و دولت قانونی این کشور حدود ٦ سال در مقابل هجوم و دخالت بیگانگان مقاومت می‌کنند.
رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدارش با دکتر ولایتی گفت:
می‌دانیم که جنابعالی در مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای دارای تجربیات ارزشمند هستید. یقیناً نظر شما می‌تواند در نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها به ویژه درباره بحران سوریه و برخی بحران‌های منطقه‌ای مفید و مؤثر باشد.

دیدار دکتر ولایتی با رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس بلژیک

اعضای هیأت پارلمانی بلژیک در سفر پنج روزه خود به تهران علاوه بر دیدار با دکتر ولایتی، با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و شمار دیگری از مقامات کشورمان دیدار و گفت و گو کردند.
ارسال نظرات
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها