کد خبر:۳۶۰
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ | ۱۵:۵۹

موضع روسیه در مورد عملیات نظامی ترکیه در سوریه

پس از عادی‌سازی دوباره روابط روسیه و ترکیه، یکی از گمانه‌زنی‌هایی که در بسیاری از محافل تحلیلی و راهبردی نقل می‌شد این بود که آنچه میان روسیه و ترکیه آشتی ایجاد کرد، زمینه‌های مشترک برای اقدام هماهنگ علیه داعش در سوریه و نگرانی ترکیه از قدرت گرفتن کردها در سوریه است


برای دسترسی به فایل این مطلب اینجا را کلیک کنید.

پس از عادی‌سازی دوباره روابط روسیه و ترکیه، یکی از گمانه‌زنی‌هایی که در بسیاری از محافل تحلیلی و راهبردی نقل می‌شد این بود که آنچه میان روسیه و ترکیه آشتی ایجاد کرد زمینه­‌های مشترک برای اقدام هماهنگ علیه داعش در سوریه و نگرانی ترکیه از قدرت گرفتن کردها در سوریه است. اندکی پس از این بود که ترکیه عملیات خود در شمال حلب موسوم به "سپر فرات" را آغاز کرد عملیاتی که علاوه بر داعش، کردها را هدف قرار می‌داد، کردهایی که در واقع بخش مهم و هسته اصلی نیروهای دمکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا را تشکیل می‌دهند. حملات ترکیه به مناطق شمالی سوریه با انتقادات وسیع مقامات آمریکا روبرو شد. برت مک گارک، نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد جریان تروریستی داعش در این باره گفت درگیری میان ارتش ترکیه و نیروهای مخالف دولت سوریه پذیرفتنی نیست. اما موضع روسیه درباره عملیات ترکیه در سوریه به شفافیت موضع آمریکا نبود. وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با ابراز نگرانی عمیق در ارتباط با عملیات ترکیه در سوریه اعلام کرد «چنین رفتارهایی بحران در منطقه را تشدید می‌کند و تلفات غیرنظامی را افزایش می‌دهد.» همزمان خبرهایی درباره سفر مقامات نظامی روسیه به ترکیه منتشر شد و اندکی بعد منابع خبری روسی و ترکی از گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و ترکیه حول محور سوریه خبر دادند. 

عفیفه عابدی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
adidas superstar weave dark blue
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
Howdy would you mind stating which blog platform you're using? I'm planning to start my own blog soon but I'm having a difficult time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I'm looking for something completely unique. P.S My apologies for being off-topic but I had to ask!
t shirt blanc transparent
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
Sauvegarde lui sera de retour vétéran Peyton Hillis.
t shirt blanc transparent http://www.isophot.fr/t-shirt-blanc-transparent-tc322144.html
ensemble pantalon mere dela mariee
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
Je pense qu'il est très en forme parce qu'il est une formation très bon?, dit van Gaal de Rooney via ESPN FC.
ensemble pantalon mere dela mariee http://www.ajuv.fr/ensemble-pantalon-mere-dela-mariee-shop1117153.html
shop
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
Il aurait marqué le but vainqueur de la Ligue des Champions, si pas pour l'autre au centre du dos sur les exploits de cette liste.
shop http://dekanoto.com/dek-it01.asp
آخرین گزارش های تحلیلی
آخرین مصاحبه ها
آخرین ویدئوها